Situáciu v piatok zmapovala televízia Markíza a odvysielala v hlavných správach.
Časté kolóny a kolabujúca doprava totiž frustrujú obyvateľov, aj prechádzajúcich vodičov na dennej báze. Pričom diaľnicu tu stavajú už 27 rokov.
A bude ešte horšie. Markíza uvádza, že Česi a Poliaci otvoria svoje nové diaľničné úseky už onedlho. A tie autá privedú práve na Slovensko. Chýbajúca D3 má byť totiž súčasťou medzinárodného koridoru z Jadranu po Baltské more.
Matej Fabšík zo združenia D3 pre Slovensko pre Markízu uviedol, že podľa všetkých modelov z ČR a Poľska bude intenzita dopravy na Kysuciach po roku 2024 rapídne narastať.
„Poľsko otvára úplne novú diaľnicu z Katovíc na juh, čím sa skráti tranzitná trasa smerom do Talianska a na Balkán. Tým pádom bude omnoho výhodnejšie tranzitovať na juh cez Slovensko a nie cez Česko,“ uviedol v reportáži na Markíze Fabšík.
Je známy fakt, že sme sa Európskej komisii zaviazali dokončiť diaľnicu do roku 2030. Ak sa to nepodarí, budeme musieť vrátiť viac ako 800 miliónov eur. Fabšík si preto myslí, že nová vláda odborníkov ju musí zaradiť do programového vyhlásenia ako svoju prioritu.
Reálne sa ale pracuje len na diaľničnom privádzači v Kysuckom Novom Meste. Ten však doprave na Kyuciach nijako nepomôže.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť