Štatistiku vyhodnotila sekcia krízového riadenia Ministerstva vnútra SR, do gescie ktorej patrí aj číslo tiesňové volania 112.
Z minuloročných volaní na tiesňovú linku 112 bolo oprávnených 617 546. Podľa zástupcov ministerstva to znamená, že takmer jedna tretina volaní, čo predstavuje takmer 32 percent, bola bez reálnej udalosti.
„Išlo o situácie, keď občania vytočili číslo 112 omylom, hľadali informácie, prípadne sa chceli len porozprávať alebo zistiť, či linka funguje. Zaznamenali sme aj volania detí, ktoré sa chceli takýmto spôsobom zabaviť,“ uviedli zástupcovia ministerstva a ďalej v tejto súvislosti upozornili, že číslo 112 slúži pre stavy tiesne, keď je bezprostredne ohrozený život, zdravie, majetok alebo životné prostredie a postihnutý je odkázaný na poskytnutie pomoci.
Foto: Facebook / Ministerstvo vnútra SR
„Z celkového počtu volaní na 112 bolo 209 946 volaní tzv. neidentifikovaných, to znamená, že boli uskutočnené z mobilných zariadení bez vloženej SIM karty alebo z oblastí, kde volajúci nemal signál svojej domovskej mobilnej siete. V roku 2022 bolo ďalej na linke 112 prijatých 16 701 SMS,“ konkretizovali zástupcovia MV SR a dodali, že operátori taktiež prijali 4 002 manuálnych volaní e-Call z automobilov vybavených touto palubnou jednotkou a 787 automatických volaní e-Call pri nárazoch, keď automobil sám odošle dátovú vetu s údajmi o polohe, type vozidla, smere jazdy a počte pasažierov na koordinačné stredisko integrovaného záchranného systému.
„Číslo 112 funguje v celej Európskej únii a v niektorých ďalších štátoch. Príjem a odozvu na tiesňové volania a SMS zabezpečujú operátori čísla 112, ktorí sú k dispozícii nonstop 24 hodín denne na koordinačných strediskách integrovaného záchranného systému (KS IZS) v krajských mestách. Dlhodobo sú najviac vyťažené KS IZS Košice a Prešov,“ uzavreli pracovníci Ministerstva vnútra SR na sociálnej sieti.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť