Horvát: Riešte to, prosím!
Obyvateľ Brodna Miloš Horvát napísal list ministrovi dopravy, generálnemu riaditeľovi ŽSR, aj vedeniu mesta Žilina. Žiada ich v ňom o riešenie problému so železničným priecestím v obci.
„Viacerí sme si okolo 16-tej hodiny odstáli v rade min. 20 minút pred závorami pretože vlaky stáli na koľajach a pohybovali sa len o čosi rýchlejšie ako chodec, či bežec. Nie je predsa možné, aby takýto stav bol považovaný za normálny. Máme horúčavy, sú pokosené sena, v tomto čase bývajú požiare a ľudia majú zdravotné problémy, a tak si volajú sanitku.
Či už by to boli hasiči, alebo sanitka, alebo polícia by riešila niečo urgentné, čakali by min. 20 minút, kým dôjde k tomu že sa závory otvoria. Žiaľ, oni sa aj dnes otvorili po tom, čo autobus MHD vycúval smerom ku krčme na Zábrežnej ulici. Pár vodičov prešlo cez závory a opäť sme stáli v rade. Tí čo stáli pri krčme s autami sa už cez závory nedostali. Tak krátko boli závory otvorené. A toto sa nám tu opakuje a opakuje.“
Na koľaje aj napriek spusteným závorám
Deje sa to vraj stále. Ľudí, aj vodičov, to vraj núti prechádzať cez koľaje aj napriek spusteným závorám.
„Budete čakať na nešťastie? Alebo pochopíte, že toto nie je normálne aby sme stáli na spustených závorách napospas osudu?“ doplnil Horvát. Čo je však najhoršie, už viackrát sa im vraj stalo, že prešiel vlak a závory neboli dole. Píše o tom Horát a jeho slová na Facebooku potvrdila aj Eva Sedliačková.
„Situáciu, kedy išiel vlak a závory neboli spustené, som videla na vlastné oči aj ja. Nebol to príjemný zážitok.“
Rovnako nebezpečná je aj situácia, keď deti po ceste zo školy prebiehajú cez trať aj napriek spusteným závorám.
„To nebezpečie, že deti, ktoré idú do školy sú už naučené, že závory sú dole a opakovane tak prechádzajú, napriek tomu, že nevidia za zákrutu,“ napísal Horvát.
So žiadosťou o stanovisko sme oslovili Železnice slovenskej republiky (ŽSR), ktoré majú železničné prejazdy vo svojej správe.
Hovorkyňa: Vlak nemohol ísť pri otvorených závorách
Hovorkyňa Ria Feik Achbergerová však slová Brodňancov nepotvrdila.
„Spomínané priecestie je dvojkoľajné, vybavené priecestným zabezpečovacím zariadením (PZZ) typu AŽD- EPA, ktorého činnosť je plne automatická, ovládaná jazdou vlakov. Na predmetnom PZZ neboli v poslednom období zaznamenané žiadne poruchové stavy, a preto nemohlo dôjsť k situácii aby vlak išiel pri otvorených závorách,“ napísala v reakcii na otázky SP 21 Achbergerová.
Zároveň však hovorkyňa nevylúčila, že vzhľadom na výlukovú činnosť v uzle Žilina môže dochádzať k situáciám, kedy sa v traťovom úseku Žilina – Kysucké Nové Mesto nachádza niekoľko vlakov a „počas prechodu týchto vlakov cez priecestie musí byť PZZ v činnosti“.
Bohužiaľ, kompetentní zrejme problém neriešia. Dúfajme, že sa v Brodne nestane nešťastie!
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť