Rok 2024 bol pre TDM Design Studio veľmi dôležitým rokom. Môžete nám priblížiť, čo všetko sa stalo v prvej polovici roka, najmä pri vzniku a rozvoji brandu 3D Fresh?
„Ten rok celá myšlienka vzniku tohto unikátneho produktu nabrala reálne kontúry. Musím sa priznať, že som vedel, o aký experiment sa idem pokúsiť. Totižto, aby som zdôraznil, osviežovače (voňačky) do auta nie sú nič nové. Sú na trhu už štvrť storočie. Takže bolo jasné, že musím prísť s niečím, čo ľudí osloví, aj keď to bude v kontexte drahšie ako tie bežné produkty. No tak ako má každý produkt svoje výhody, má aj nevýhody. A presne tie nevýhody klasických osviežovačov do auta som chcel využiť pre môj produkt, do ktorého som dal všetky svoje znalosti a skúsenosti.
Vznikol tak osviežovač ekologický a s ďalším využitím. To sú základné dva faktory, s ktorými som chcel pracovať a ktoré postupne prišli do reálneho produktu. V prvej polovici roka som vyrábal "len" tú ekologickú formu. Niekedy v máji/apríli som zabezpečil aj integrovanie neodymového magnetu, čo prinieslo mojím voňačkám ďalšie využitie po dovoňaní. Stala sa z nich magnetka. Následne som vytvoril produkt - tzv. sériovku, čo je produkt, ktorý nevyrábam pre firmu, ale pre B2C zákazníkov vo forme voňavých a lokálne zameraných suvenírov pre turistov.“
Zdroj: tdmo.sk
Vaša spoločnosť sa zameriava na ekologické aspekty vo výrobe osviežovačov. Ako ste dosiahli použitie odpadového materiálu v produkcii a aký to má vplyv na životné prostredie?
„Ako píšem aj v profile na LinkedIn, milujem technológie aj našu planétu Zem. Takže sa musela nájsť v tomto smere symbióza, aby som nebol obvinený, že znečisťujem planétu ďalšími zbytočnými plastami. Použitie odpadového materiálu bolo pre mňa kľúčovým, no nevedel som, ako na to. V tomto prípade som mal zrejme šťastie, pretože keď sa jedného dňa u mňa objavil produkt, ktorý som si objednal, bol zabalený v "odpadovom" celulózovo-bavlnenom "sendviči". Bol to odpad z výroby iných osviežovačov – tých, čo každý poznáme. Tak som sa skontaktoval s firmou (paradoxne konkurenciou) a dohodol sa na odbere tohto odpadového materiálu pre svoj účel ďalšieho použitia na osviežovačoch 3D Fresh.
To bol však len jeden z použitých materiálov, no za mňa úplne najpodstatnejší. Ostatné materiály síce nie sú recyklované, no sú pre prírodu menej alebo absolútne nezávadné. Hlavný materiál "skeletu" osviežovača je vylepšené PLA+. Jedná sa o biodegradovateľný materiál, takže ho vieme rozložiť 2000x rýchlejšie ako bežný plast. Stačia na to vhodné podmienky a 3-6 mesiacov. Je to odskúšané a overené. Ako reálne takýto materiál po takejto dobe vyzerá si vedia čitatelia pozrieť na mojom LinkedIn profile v príspevkoch. Takisto využívam ako vône čo najmenej škodlivé vonné oleje, ktoré sú svojím zložením častokrát oveľa menej chemické, než parfumy v bežných osviežovačoch do áut. Niektoré mám dokonca úplne bezzávadné a food friendly, napríklad vôňa hovädzieho steaku.“
Zdroj: tdmo.sk
V marci 2024 ste spustili testovanie nových produktov. Aké inovácie ste priniesli do výrobného procesu a čo nové môžeme očakávať od týchto produktov?
„V marci som, tuším, práve zaviedol integrovanie recyklovanej vložky do mojich osviežovačov. Do tej doby bola forma uchovania vône v póroch samotného PLA materiálu. Musel som to riešiť konštrukčne tak, aby sa udržala, no vzhľadom na rozdielnu hustotu rôznych vonných olejov to bolo náročné zjednotiť. Siahol som teda po možnosti vložky, ktorá by nasiakla olej do seba bez ohľadu na jeho hustotu. Touto zmenou som dosiahol svoj míľnik, využil som odpadový materiál pre výrobu a predĺžil a stabilizoval uvoľňovanie vône zo samotného produktu. Aby ho bolo dlhšie cítiť. Jednou zmenou som tak vyriešil tri veci naraz. Recykláciu, stabilizáciu vône a zabezpečenie dlhšieho uvoľňovania.“
V júni 2024 ste pridali možnosť tvorby vlastných voňačiek na e-shop. Aký bol záujem zákazníkov o túto možnosť a aké výzvy ste museli prekonať pri implementácii tejto funkcie?
„Môj eshop bol celý rok 2024 len takou "výkladnou skriňou" toho čo vyrábam. Nechcel som mať obyčajný web, pretože som vedel, že eshop časom príde. Mám ho zatiaľ založený na Prestashope, čo mi dáva voľnosť pri akýchkoľvek zmenách. Konfigurátor vôní som pridal až po tom, čo som vyrobil prvé sériové kusy voňačiek. Ale keďže bola moja stránka viac web stránkou ako eshopom, neinvestoval som žiadne peniaze a takmer žiadny čas do propagácie. Tým pádom stránku navštevovali len firmy, ktoré sa o mne dozvedeli, aby si pozreli referencie. Výrobu cez konfigurátor využila len jedna firma. Ten konfigurátor mi však príde dosť zložitý a tento rok určite prejde zmenou a následným promovaním, keďže už aj eshopu bude kladená priorita.“
Zdroj: tdmo.sk
V priebehu roka ste predstavili rôzne produkty, ako sú voňavé 3D sety a úchyty do fukára. Aké boli hlavné výzvy pri ich vývoji a testovaní?
„Ja vlastne produkty stále testujem, vyvíjam a vylepšujem. Realtime stále. Ak však niečo vypustím na eshop, prípadne do predaja, musí to byť v danú dobu to najlepšie. Svoje produkty testujem ja a väčšina mojich známych. 3D sety boli nápad mojej dobrej známej. Inšpirujem sa nápadmi, ktoré prinášajú moji blízki. A má to zmysel. Odporúčam to určite každému. Síce zatiaľ oficiálne pracujem sám, mám kopec pomocníkov a radcov, bez ktorých by som sa neposúval ďalej. Ak konkretizujem 3D sety, tak najväčšia bariéra, ktorú bolo potrebné zdolať, ako to vyrobiť pekné, 3D a tak, aby sa to vošlo do obalu. Dnes mám tých 3D setov viac, no ešte nie sú spustené v oficiálnom predaji.
Čo sa týka úchytov do fukára a pridanie tejto možnosti, bola to viac-menej opäť ďalšia revolúcia v mojej výrobe. Dnes vyrábam už viac voňačiek s uchytením do fukára auta, ako tie závesné. Stalo sa niekoľkokrát, že boli prvé verzie zlé a, samozrejme, že som všetko so zákazníkmi doriešil k spokojnosti. Ak by niekto v biznise povedal, že sa mu všetko len darilo, tak vedome klame. Recenzie a skúsenosti mojich zákazníkov mi však dali cenné podklady pre ďalšie vylepšenia. Úchyt má dnes už asi trinástu podobu po vizuálnej aj funkčnej stránke.“
Zdroj: tdmo.sk
V roku 2025 ste plánovali vylepšiť výrobu a využívať AI. Môžete nám povedať viac o tom, ako umelá inteligencia pomáha pri návrhoch produktov a zefektívnení výroby?
„Väčšina reklamných produktov, ktoré sa robia na mieru s logami firiem sa balí len do sáčkov. Taká je moja skúsenosť po viac ako desiatich rokoch v tomto odvetví. Ja som si zaumienil, že moje osviežovače budú mať nielen samotné pekný vizuál, ale budú aj v peknom balení. Ku každej zákazke si zákazník vie navrhnúť grafiku na obal kartónika. Je to ďalší prvok, ktorý decentne uzatvára celý vizuál darčekového produktu. Pokiaľ nemá grafické podklady alebo nemá svojho grafika, navrhnem mu obal ja sám. Zdarma - je to v cene objednávky. To však pri čoraz väčšom množstve objednávok začalo byť pre mňa nevýhodou, pretože s návrhmi som trávil desiatky hodín. A keď je človek sám, potrebuje si rovnomerne a hlavne efektívne rozdeliť čas. Tu prišla ako blesk z jasného neba AI a jej výhody. Zo začiatku chabá kvalita výstupov, no postupne to dostalo profesionálnu úroveň.
Takže v skratke, dnes cez AI navrhujem obaly mojich produktov (sériový predaj) a produktov objednaných pre firemných zákazníkov, ktorí nemajú priestor riešiť obal sami. Spokojnosť s využitím AI pri grafickej práci je 100% z môjho pohľadu aj pohľadu zákazníkov. A hromada ušetreného času k tomu. Okrem obalov mi AI pomáha s kreativitou mojich sériovo predávaných osviežovačov, ktoré predávam ako suveníry. Radím sa s ňou o dizajnoch, vhodných vôňach a celkovom koncepte, takže je to nerozlučný virtuálny pomocník.“
Aké skupiny alebo organizácie najčastejšie využívajú osviežovače do áut od TDM Design Studio?
„Moje osviežovače do auta využívajú spravidla hlavne organizátori rôznych auto moto eventov, ako Slovak Car Festival, PowerFest či iné, športové kluby formou merchu ako SFZ alebo aj vaši žilinskí Vlci Žilina a MŠK Žilina. Takisto aj car detailingové služby ako Egmont, Fdetailing či Autowellnes.“
Aké máte plány do budúcnosti v rámci rozvoja produktov?
„Rád by som postupne "rozbehol" eshopový predaj s novými produktami, pridávam aj nové vône, vrátane bizarných a jedinečných vôní, ktoré nemajú v EÚ obdobu, ako vôňa maslového popcornu, čerstvo upečeného chleba či vôňu slaniny. A chcel by som sa postupne venovať aj Linkedin postovaniu, kde budem v príspevkoch edukovať o 3D printe a potrebe využívať AI nástroje pre osobný rast alebo biznis,“ uzavrel v našom rozhovore CEO spoločnosti TDM Design Studio, Tomáš Kiebel.
Zdroj: tdmo.sk
Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou TDM Design Studio.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť