Po kontrolnom dni na stavbe vo štvrtok 21. novembra o tom informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček.
„V tuneli Čebrať je už v pravej rúre hotová cementobetónová vozovka. Okrem betonáže v ľavej rúre sa v celom tuneli pracuje aj na technológii. Inštaluje sa kabeláž, boli osadené ventilátory, osádzajú sa rozvádzače, montuje sa osvetlenie," priblížil Macháček.
Doplnil, že sa dokončujú práce aj na netunelovej časti stavby, takmer hotové sú obe portálové budovy a položené sú základy mnohých protihlukových stien. „Na väčšine mostných objektov už stačí zrealizovať len obrusnú vrstvu vozovky. Dokončená bola galéria na konci úseku realizovaná v rámci stabilitných opatrení," poznamenal Macháček.
Zdroj: TASR/Daniel Stehlík
Podľa ministra dopravy Jozefa Ráža stavba výrazne napreduje. „Treba s potešením konštatovať, že namontovaná je už väčšina technológie. Stavba sa vyvíja podľa harmonogramu a predpokladov a veríme, že do konca budúceho roka bude dokončená tak ako bolo v pláne," skonštatoval Ráž.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Igor Choma pripomenul, že stavba mala počas svojej realizácie veľmi veľa technických problémov. „Všetky technické problémy sa podarilo doriešiť a boli použité aj technológie, ktoré sú úplne unikátne. V prípade jednej sanácie svahu bol podobný zosuv realizovaný len vo Švajčiarsku," upozornil Choma.
Liptovská stavba diaľnice D1 bude mať dĺžku 14,92 kilometra. Súčasťou stavby je aj tunel Čebrať s dĺžkou 3,6 kilometra. Diaľničný úsek vytvorí obchvat mesta Ružomberok a po dobudovaní sa napojí na štvorprúdovú diaľnicu do Košíc. Diaľnica pri Ružomberku ušetrí motoristom 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.
Zdroj: TASR/Daniel Stehlík
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť