Štvrtok 21. 11. 2024 22:45:11 | Meniny má Elvíra

Nová cesta na Orave dlho nevydržala. Po pár hodinách plnej premávky sa prepadla

Obyvatelia v Tvrdošíne a v neďalekej obci Nižná sa spoliehali na to, že kým nebude hotový zjazd z rozostavaného obchvatu, ktorý končí pred dedinou, tak sa budú môcť transportovať po dočasnej komunikácii. Tá bola síce hotová už od mája tohto roka, no plnú prevádzku spustila až v lete. Funkčnosť cesty sa neukázala ako ideálna.

Michal Szentivanyi|25. október 2024|11:00:14

Ilustračné foto. Zdroj: tvrdosin.sk

Súvisiaci článok
Nové pravidlá pre používanie firemných áut na pracovných cestách: Čo sa od decembra zmení?
Čítajte viac >

O nelichotivej dopravnej situácii pri Tvrdošíne informoval portál MY Orava. Je to celé zložité, keďže žiadna cesta už v týchto dňoch ani neexistuje*. Pracovníci v teréne ju museli demontovať. Plná dopravná premávka vozovku zaťažila do tej miery, že sa po pár chvíľach začala prepadávať.

Screen Shot 10-24-24 at 10.32 AM.JPG Zdroj: tvrdosin.sk

Firma použila najmodernejšie techniky

Portál MY Orava podotkol, že za časťou skonštruovanej vozovky stojí spoločnosť Erigom SK. Tá ťahala povrch vozovky a asfaltové vrstvy robila s použitím najmodernejších techník, ktoré trh cestárskych strojov aktuálne ponúka. „Pri pokládke podkladových vrstiev bolo využité automatické riadenie finišérov prostredníctvom 3D systémov Trimble s robotickými totálnymi stanicami,“ reagovala spoločnosť Erigom SK ešte v máji na svojom účte na sociálnej sieti.

445095794_777648467839682_8655078826390369686_n.jpg Zdroj: Facebook/erigomsk

Skúšobnú prevádzku novej cesty podľa portálu MY Orava spustili začiatkom augusta. Testovanie sa však značne skrátilo, pretože na jednom mieste sa cesta jednoducho prepadla. Dopravná žila sa tak ihneď uzavrela a premávku presmerovali na pôvodnú trasu. Asfaltový povrch už v týchto dňoch neexistuje, zbúrali ho v októbri.

Nespokojní sú najmä tunajší obyvatelia. „Odkedy si pamätám, vždy tam bol močiar, celý život som chodil okolo a v zime sme tam ešte ako chlapci chodievali hrávať hokej,“ povedal pre MY Orava Dušan Žuffa zo Zemianskej Dediny. Zhotoviteľom obchvatu Tvrdošína je konzorcium stavebných firiem: Združenie R3HTA - Hochtief SK, PORR a Hydroekol Dolný Kubín.

Podľa diaľničnej spoločnosti môžu za nedokonalosti prírodné javy

Investorom je Národná diaľničná spoločnosť. Tá nevyhovujúci stav vníma a za chybu vraj môže príroda. „Pre nepredvídateľné geologické podmienky v podloží došlo k vytvoreniu deformácií povrchu dočasnej cesty,“ informoval portál MY Orava hovorca spoločnosti Tomáš Ferenčák. „Obratom sa uskutočnili diagnostické merania a skúšky," doplnil pre MY Orava.

Screen Shot 10-24-24 at 10.33 AM.JPG Zdroj: tvrdosin.sk

Momentálne je v hre diagnostika a oprava cesty vrátane kompletnej sanácie. Výstavba dočasnej komunikácie podľa Národnej diaľničnej spoločnosti už prebieha a ukončená by mala byť ešte tento rok.

Za týmto výsledkom môže byť hneď niekoľko príčin, nazdáva sa odborník

K tomuto problému sa pre MY Orava vyjadril aj Výskumný ústav dopravný v Žiline. „Ak sa ale stane niečo podobné, môže byť za tým viac dôvodov. Buď sa šetrí na geologických prieskumoch a neurobia sa tak, ako by sa urobiť mali. Dôsledkom je potom zle navrhnutý projekt. Alebo mohol byť dobre urobený prieskum aj projekt, ale pochybiť mohli stavbári, ktorí nedodržali správny technologický postup. Samozrejme, ani geologický prieskum sa nedá urobiť na sto percent, to sa stávalo pri výstavbe diaľnic. No potom nastanú komplikácie, ktoré stavbu predĺžia a predražia," informoval portál MY Orava riaditeľ spomínaného ústavu, Ľubomír Palčák.


Súvisiaci článok
Sanácia svahu pri Strečne pokračuje: Obmedzenie premávky je naplánované v polovici novembra
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť