Žilinský samosprávny kraj ju financoval z Integrovaného regionálneho operačného programu s päťpercentnou spoluúčasťou. Na brífingu po slávnostnom otvorení cesty to uviedla predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová.
Rekonštrukcia zahŕňala výstavbu siedmich železobetónových oporných múrov v dĺžke 510 metrov a zrekonštruovalo sa aj 990 metrov cesty medzi opornými múrmi. „Stavebné úpravy realizovala firma Swietelsky-Slovakia počas ôsmich mesiacov. Lehotu výstavby zhotoviteľ dodržal aj napriek nepriaznivým geologickým pomerom a náročnosti úseku cesty,“ uviedla riaditeľka odboru dopravy Úradu Žilinského samosprávneho kraja Gabriela Tisoňová.
Doplnila, že rekonštrukcia konštrukčných vrstiev vozovky sa robila recykláciou za studena s hydraulickým spojivom na báze cementu. „Výsledkom opätovného zabudovania viac ako 60 percent pôvodných materiálov je zlepšenie podkladových vrstiev vozovky. Následne sa položila obrusná vrstva na plochu celého úseku v dĺžke 11 320 metrov štvorcových,“ dodala.
Počas rekonštrukčných prác sa vybudovalo aj päť rúrových priepustov a zhruba 510 metrov odvodnenia komunikácie prostredníctvom odvodňovacích žľabov. „Vozovka bola pred rekonštrukciou poškodená pozdĺžnymi, priečnymi a sieťovými trhlinami, so zníženou únosnosťou a tvorili sa na nej zdrže dažďovej vody. Rekonštrukciou sme zabezpečili plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky,“ podotkla Tisoňová.
Zdroj: Facebook/Žilinský Samosprávny Kraj
Zdroj: Facebook/Žilinský Samosprávny Kraj
Zdroj: Facebook/Žilinský Samosprávny Kraj
Zdroj: Facebook/Žilinský Samosprávny Kraj
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť